Lykketrollet

Lykketrollet er en avdeling med 24 plasser for barn i alderen 3-5år. Telefonnummer: 477 14 843

Ansatte på Lykketrollet:

Annika – barnehagelærer 100%
Jeanett/Inger-Lynn – barnehagelærere 40%
Anne Britt – assistent 100%
Merete – assistent 80%

I tillegg jobber Gunn og Christina også på avdeling, hovedsakelig på Lykketrollet, ved behov for vikar prioriteres det å bruke ansatte som allerede jobber på huset.

LIVET PÅ STORBARNSAVDELINGEN:

På storbarnsavdeling jobber vi mer målrettet med fagområdene, og vi har egen førskoleklubb med mer skolerettet trening (lære bokstavene, kunne skrive navnet sitt osv.) Vi legger til rette for selvstendighetstrening; ordne seg selv på toalettet når de er store nok til det, smøre maten sin selv ved måltid, kle på og av seg i garderoben, og oppmuntrer til å hjelpe andre, som å sende pålegg, hjelpe vennene sine med å ta strikken under skoene og andre ting. Vi mener det er viktig å respektere barnas lek, alt barna lærer i løpet av dag prosesserer de i leken. I leken tilegner de seg også mye kunnskap som sosiale kompetanse og språk. LEK er barnas viktigste ressurs for læring og ikke minst språkutvikling– og da er det barnas egen lek og IKKE den voksenstyrte leken som gir mest rom for læring. Derfor mener vi det er viktig å gi barna tid, rom og verktøy til å leke mest mulig. Det er mye rollelek i denne alderen, og de ansatte bistår i leken der det trengs.

Slik ser en uke ut hos oss barnehageåret 2022-2023

OBS! Denne planen kan endres ved behov.

Mandag

Tirsdag